Strona główna Technologia Okulary AR i gogle Quest VR

Okulary AR i gogle Quest VR

4
0


  • Meta opracowuje okulary AR zasilane sztuczną inteligencją, aby zapewnić informacje w czasie rzeczywistym i spersonalizowane doświadczenia bez użycia rąk.
  • Zestaw słuchawkowy Quest 3 VR ma na celu zapewnienie bardziej wciągających i komfortowych wrażeń, łącząc technologie AR i VR.

Meta kontynuuje prace nad rozwojem sprzętu, kładąc duży nacisk na rzeczywistość rozszerzoną (AR) i rzeczywistość wirtualną (VR). W niedawnym wywiadzie Andrew Bosworth, dyrektor ds. technologii w Meta, podzielił się spostrzeżeniami na temat najnowszych osiągnięć firmy w zakresie okularów AR i linii zestawów słuchawkowych Quest VR.

Bosworth podkreślił ambicję Meta, aby zintegrować sztuczną inteligencję z tymi urządzeniami do noszenia. Nadchodzące okulary AR będą prawdopodobnie napędzane sztuczną inteligencją, oferując użytkownikom informacje w czasie rzeczywistym i ulepszone możliwości interaktywne. Meta przewiduje przyszłość, w której okulary AR staną się równie istotne jak smartfony, umożliwiając użytkownikom poruszanie się po świecie dzięki bezpośrednim danym, komunikacji bez użycia rąk i spersonalizowanym doświadczeniom.

Przeczytaj także: Zuckerberg ujawnia prototyp okularów AR Orion firmy Meta

Jeśli chodzi o gogle Quest VR, Bosworth omówił ciągłe inwestycje Meta w rzeczywistość wirtualną, szczególnie w Quest 3. Sprzęt VR firmy Meta stale ewoluował, z każdą generacją zapewniając użytkownikom bardziej wciągające i intuicyjne doświadczenia. Quest 3 ma na celu rozwinięcie tego problemu poprzez poprawę komfortu użytkownika i oferowanie ulepszonych wrażeń w rzeczywistości mieszanej, łączącej VR i AR.

Kluczową kwestią, na którą Bosworth podkreślił, była szersza strategia Meta polegająca na łączeniu świata cyfrowego i fizycznego, przy czym kluczową rolę odgrywał sprzęt. Firma wierzy, że rosnąca oferta urządzeń do noszenia ostatecznie umożliwi bezproblemową integrację z „metawersem”, wirtualnym ekosystemem Meta, w którym ludzie będą mogli pracować, utrzymywać kontakty towarzyskie i wchodzić w interakcje.

Pomimo tych śmiałych ambicji firma Bosworth zdawała sobie sprawę z stojących przed nią wyzwań technicznych i związanych z wdrażaniem. Zwłaszcza okulary AR w poprzednich wersjach miały problemy z żywotnością baterii, jakością wyświetlania i akceptacją użytkowników. Bosworth jest jednak przekonany, że sztuczna inteligencja usunie wiele z tych przeszkód, dzięki czemu następna generacja urządzeń do noszenia stanie się bardziej praktyczna i atrakcyjna dla konsumentów głównego nurtu.

Ostatecznie wizja sprzętu Meta podkreśla jej zaangażowanie w utrzymanie się w czołówce technologii immersyjnych. Inwestując znaczne środki w AR i VR, Meta ma nadzieję kształtować przyszłość interakcji człowieka ze środowiskami cyfrowymi, przygotowując grunt pod następną erę informatyki.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj